tisdag 22 januari 2013

Tisdag!

Hej hopp! Erfarenhet ger kunskap! När jag växte upp så hade jag mamma och pappa som mina första förebilder, naturligt så är ju livet. Men än i dag när jag ser på mig själv, upptäcker jag att jag tänker som mamma och pappa i mycket.(Även fast som tonåring svor jag på att jag aldrig skulle vara lika jobbig som dom hi..). Men med åren har jag insett att det inte vara av elakhet som de ställde dessa krav på mig och brorsan, utan det var bara vanligt folkvett som vi fick lära oss, och det är vi tacksamma för idag. Att ställa sig upp på bussen för de som är äldre eller sjuka är naturligt, att passa tider är viktigt så man inte tar upp någons annans tid i onödan, bara en sån sak som att tacka för maten som någon har tagit sig tid till att göra, ta sitt ansvar och inte skylla sina fadäser på någon annan(alla felar vi i bland och det är mänskligt). Att inte kräva att andra ska göra saker vi själva inte vill. Listan kan göras lång.. Det som jag lärde mig med var att ta ansvar för det egna livet, jag behöver inte vara bäst, det räcker med att jag är jag. Alla människor har ett eget unikt värde. Vill man däremot bli bra måste man hitta en väg till träning, kunskap och det ger på sikt erfarenhet. Man kan inte skylla på andra om det inte går bra, om man inte har lust, inte kan. man måste hitta moroten till just den framgången man tänkt sig. Att hitta insperationen vet alla att det kan vara svårt i bland, vi skyller alltid på omständigheterna, ja så är det i mångt och mycke. Det finns vissa tider då det blir många käppar i hjulet. Men man måste reda ut allt själv, det är ju ingen annans ansvar. Jag har gått i den fällan ganska länge nu och trott att allt kommer att ordna sig bara.. bara.... bara..., men hur var det nu igen, det är ju jag som måste påverka livet i den riktningen som jag vill, och som Gunde säger ingenting är omöjligt! Ut och njut av solen, det ska jag göra kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons