lördag 29 maj 2010

Måste!

Hej hopp!
Blogga är jättekul och inspererande både för mig själv och hoppas för andra, det är en bra reklamplats och en bra som dagbok för mig.
Men bloggandet får inte bli ett måste.
Fredagarna med mat och ridtips tyckte jag fungerade under en period som var kall och grå med mörka kvällar som man inte hade något att göra på Men nu är det sommar(ja, hum har alldeles nyss haft åska och hagel 8 gr varmt!)men ändå är det min mest jäktiga period. Träningshästar, lektioner, 1:a skörden ska snart in och hund utställningar och islandshäst tävlingar, även om jag inte för nu tävlar själv har jag elever som tävlar, och så är det alltid kul att se fina hästar.
Eksemtäcken på, och av, regn och kyla, blåst är inte bra för täckade hästar som fryser otroligt mycket i våta kalla täcken, har man otur kan det leda till ryggproblem och i värsta fall korsförlamning.( Så jag tar en lite kliad man än ond rygg). Däremot när det är 20 gr i luften gör naturligtvis det inte något om täckena blir lite blöta de torkar ju så fort.
Så jag tar lite sommarledigt från fredags bloggen och bloggar sporadiskt under sommaren, det blir nog nästan varje dag, i alla fall bilder som jag tycker är så kul att sätta in, och ett ridtips någon gång i bland eller ett resept på en god maträtt som jag ätit, men som sagt inte varje fredag!
Häst annons:
Tigull Valack född 2003.
Isabellskäck, Ca 1.40 Hög.
Han är inriden av mig som 3,5 åring,medan han var hingst, kastrerad som 5 åring.
Lätt för alla 5 gångarter.
Tigull söker en ägare som är tävlingsintresserad, vill gå kurser och njuta av fina skogsturer, han är trots sin låga ålder mycket stabil kille.
Han är livmoder import E:Tigull från Stora-Hofi.
Han står hos mig för försäljning, och jag rider honom under tiden, så priset stiger ju mer han blir tränad.
Är du intresserad ring mig på tel 0706288053.
Pris för nu och någon vecka fram 68 000kr
Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons