torsdag 6 maj 2010

Hej hopp!
I dag har jag hört något jag inte har hört förut. Mosi låg ner i sin box och sov, Kristina och jag stod och pratade brevid.
Det började frusta och gnägga från pojkens box, vi tittade ner och Mosi sov och drömde. Jisses vad söt han var! Har aldrig vetat att hästar pratar i sömnen.
I dag har det kommit en riktig guldhäst till gården, Jag har ridit in honom för några år sedan, som hingst. Jag trodde mycket på honom, men han hade nog inte riktigt huvud för att vara hingst, och Åsa som äger honom har mer glädje av honom som valack. Åsa har två hästar till, en hingst och ett sto som det är dax i år att rida in. Efter som hon är avelsintresserad och inte kan ha hur många hästar som helst blir det Tigull (som är valack) hon har bestämt sig för att sälja.
Jag kommer att rida honom och ha honom till försäljning hemma hos mig. Jag återkommer med bilder och stamtavla senare. Jag tänkte rida honom i någon vecka innan jag kommer ut med en salu annons.
Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons