tisdag 18 maj 2010

Blommor! Hej hopp!

I morgon ska jag plantera blommor till ute rummet, det är så kul att sätta samman fina växter i färgskala.
Mina färger är ju lila, blå, rosa och vit med lite inslag av lime och grått. Jag tar kort i morgon när det är klart. Mamma kommer hit och hjälper till och hon handlar alltid blommorna, hon har blick för fina plantor och vackra färger.
I dag har jag klippt gräset för första gången i år, annars har jag ridit fortsatt att tvätta hästar mockat och irrat om kring och försökt gjort någon nytta.
Jo, jag har handlat hem flugmedel, Mosi hade hela nian full idag, så i morgon blir han impregnerad med gift, hans hage ligger vid att surt dike. I stora hagen däremot fanns det inte mycket odjur än.
Snytbaggarna åker kana på stalltaket, det låter som det haglar, dom är så söta, de har som en snabel fram.
Hem handlat blev det också Roundup G ogräsmedel, Myrr giftfri för oss med hundar men hoppas att svartmunken ger sig iväg.
JIppi nu kan sommaren komma på riktigt för jag är berädd.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons