tisdag 25 maj 2010

Hej hopp!
Fy vale vilket väder, jag släppte ut hästarna straxt efter 7, och det regnade småspik.
Dock tyckte mina fyrbenta varelser att det var skönt att komma ut.
En efter en la de sig ner i leran och rullade, eksemtäcke eller ej alla skulle panera sig i dag.
Endast 10 grader i luften började jag för en stund sen fundera om hästarna fryser under blöta täcken, jag gick ut och ropade på dom, men när de hörde min ljuva stämma så vände de på klacken och traskade länger upp i hagen, så om de fryser eller ej vet jag inte men grästet är i alla fall det som lockar mest.
I går upptod jag träningen efter 3 dagars behövlig vila. Tigull som fått smak på det ljuva livet i beteshagen tyckte nog att det blev lite besvärligt med en krävande Lotta i sadeln, han pustade och stönade, den som köper honom kommer aldrig att behöva känna att hästen springer ifrån dom, en fin egenskap kan tyckas. Det är fler och fler som pratar om att psyket hos hästen är a och o, och att man vill känna att hästenär stabil men inte tråkig för det, då är Tigull en bra häst att äga, om man också har lite tävlingsambitioner blir både ägaren och jag glada för hästen är ortoligt vacker att se på och har lätt för sig i alla 5 gångarterna.
Ca 140 hög, isabellskäck med mycket man inget eksem.
Stamtavla och pris presenteras på fredag.
Min egen grå springare däremot kan inte stå i 3 dagar utan att bli lite på tå, det märks att han är i bra kondition, då huvudet är lite rusigt för dagen.
Bara mitt fel borde förstått att han i alla fall behövde lite markarbete för att inte ha överenergi, men jobba gjorde han mest i väldigt kort riktig bärig dressyrtölt, gillar jag det, sådär önskade att han inte satte sig så mycket i samlingen utan klev på lite fram utan att rusa, kanske ska lägga om träningen lite men jag känner för varje dag att jag är på G och att vägen är rakt fram för honom, underbara häst!!!!
Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons