lördag 22 maj 2010

Hej hopp!
Bättre mottagning i dag så jag gör ett prov med att få in ett inlägg.
Pingstafton, en dag som man går och lullar hemma i trädgården, planterar lite,fikar lite, tar en helt opretantiös ridtur, vilken skön dag.
Så dagens ridtips får bli:
Rid på tur med många hästar.
Hästar och ryttare brukar bli glada och upprymda.
Ta med lite fika eller be någon åka ut i skogen och ställ lite fika till er ryttare när ni kommer fram. Glöm inte att hästarna uppskattar lite vatten och lite beta vid paus.
Om ni är många och hästarna har lite olika kondis, undvik galopperna så slipper man kampande hästar och fula hårda ryttarhänder. Ha en riktigt trevlig helgritt.
Mattips: Till lunch kokar jag gärna lite lax, jag brukar koka i traktörpannan, lita vatten, morotsbitar, lökbitar, för det måste alltid vara lök på laxen, Vitpepparkorn, lagerblad och rikligt med salt. koka upp lagen och dra ner plattan, lägg i laxbitarna i ca 8 min. Kokta potatis, innan ni slår av vattnet häll i gröna ärtor. Vänd i gräslök och lite flingsalt,slå över skirat smör, lägg opp på tallrik med laxbiten på toppen. Till sås vispar jag grädde har i lite socker, salt och dill, 2 stora skedar majones rör i hop och det blir en super smarrig sommarlunch.
I ett tidigare inlägg så bakade jag en digistiv och nutella kaka den passar jättebra till kaffet efter maten.
Kvällen går i grillens täcken: En fin Entrecote och en stor härlig grönsallad, något gott vitlöksbröd.
Ha en riktigt trevlig pingstafton.
Ps Tigull fortätter sin utbildning och jag börjar att bli nöjd med honom så fram mot nästa helg kan vi börja leta efter en ny ägare åt honom.Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons