söndag 20 februari 2011

Sommar

Hej hopp!
Bistra vinter som inte vill ge med sig. Minusgraderna är så många att det inte går att vara ute mer än en liten stund åt gången. Även nu på em så står det 7 gr på termometern men med blåsten känns det som om kinderna är helt förlamade.
Jag har äntligen fått träffa lilla Tuva, ett bedårande barn.(Stackars barn tror bestämt att hon är lik sin faster). Storebror Noak 3,5 år är riktigt hejig nu. Han har ett ordförråd som får en att häpna. Det är synd att de bor i Stockholm, jag skulle önska att jag kunde träffa de små liven lite oftare.
Nu bland alla minusgrader och längtan till sommaren har kommit allt starkare gör att jag börjar att planera. Kan inte komma på när jag hade semester senast tror att det var 13 år sen. Men efter den här vintern som har tagit musten ur en totalt, ska jag i alla fall se till att jag får två veckor att bara få rå om mig själv och vila upp mig på.
Tänk att bara få ligga och lata sig i solen vid havet eller någon sjö och inte ha några måsten, underbart. Även om jag har hästar och hundar och katter som behöver mig dagligen kan jag åka på dagsutflykter. För jag vill ju träffa mina djur varje dag, de är ju mitt liv. Och kanske kan jag fixa djurvakt några dagar och åka någonstans. Men först härda ut vintern..
Även om våra hästar är rena och fina så längtar jag till att få vårbada dom, det är så mysigt med ny tvättade ren luktande djur.
Nu ska jag nog åka till Rusta, Rengöringsmedel, hairspray, hår balsam, tvål ja allt är slut samtidigt, ska kolla om jag får med mig maken som sitter och plogar paddoken vi se kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons