söndag 6 februari 2011

Hej hopp!
När jag tittade ut över åkrarna på förmiddagen blev jag riktigt glad.
Helena grannfrun med dotter som var hemma och hälsade på i föräldrahemmet, kom över åkrarna på skidor, strax före skidåkarna kom Ulla med sin Falur och maken Erik på deras Dagur ridande i snön. Underbara vyer. Jag kan inte förstå människor som sitter inne en sådan vinter, vår (hoppas jag) dag.
På em när jag hade tagit in hästarna skulle jag sadla min ädle springare Mosi. Men det verkar som även hästarna blir trötta efter en dag i solen. Mosi låg med mulen nergrävd i spånet, jag fotade , Kenneth var inne och sadlade av grannhästen , Meta stod och pratade med mig inget hjälpte han sov. Behöver jag säga att det inte blev något ridande på den hästen i dag. Vårtrötthet hoppas jag, För då är våren i antågande kram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons