onsdag 9 februari 2011

Långkalsonger!

Hej hopp!
Finns det något värre än stickande hundhår på långisarna. När man sitter och rider börjar att bli lite varm, hästen är motiverad och framåt (kan alltså inte släppa tyglarna) då börjar det att sticka lite grann under de taita ridbyxorna. Första sticket bryr en inte så mycket, men fokusen börjar mer och med gå mot mina egna ben och inte hästens längre. Efter någon minut till känns det som någon lagt klipulver i brallorna. nu är det bara att försöka få stopp på ekipaget för att slänga sig av, in i stallet av med långisarna och pust, nu är jag kontaktbar igen. Efter många år med hundar har jag blivit lite van vid hundhår trodde jag.
Mosi och Saga har jag inte skrivit än hur jag tänker träningen på, men jag ska ta tag i det.
Nu sängen, natti natti.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons