måndag 21 februari 2011

Hemska snö, bli till töööö!!!!
Jag hade en trevlig förmiddag i stallet i dag. Vad trevligt det är när man ser hästar och ryttare runt stallet, glada miner som kommer tillbaka från tur och säger, oj vad hästen gick bra i dag, eller hm fyrtakten låg mer år 2 takt i dag i tölten alltid trevligt att prata gångarter!!!. Men med den långa vinter som varit har både ryttarna och jag ridit lite. I stället är fokus på mocka fel, inte mocka, dåligt spån, jobbigt hösilage, skit väder ja, jag kan räkna upp hur mycket negativa kommentarer som helst. Så vill man inte ha det. Bit ihop och gilla läget då, kan tyckas, det är inte så lätt. Vattnet fryser, elen i staketen är inte starka nog (eftersom det inte jordar ordentligt i snö). Har man bara valacker och ston som känner varann är det inte problem ,men har man hingst som absolut inte får komma lös blir man lite nojig när han börjar tugga på el tråden en dag, då vet man att elen inte är nog. In med hingst ut med hingst hur många gånger som helst, till nästa år får det bli en liten hage med trästaket!. Japp, därför gillar jag inte vinter....
Men jag måste hålla med om att det är vackert med snö, men det är som sagt var inte lätt att leva i. Trotts att snöunderlag är ett av de bästa att rida på. Och hästar och hundar håller sig riktigt rena och fina. Så en så där 2 månader snö vore att önska. Men det är bara upploppet kvar till våren , underbart!! Kram så länge.

1 kommentar:

  1. Hejsan. Längtar efter takdropp o en värmande sol. Det är bara att härda ut. Det kommer nog snart. Kram

    SvaraRadera

Annons