söndag 27 februari 2011

Hej hopp!
I dag har jag städet ute på logen, halmat upp mina boxar i sommar stallet. Nu är jag redo för att ta emot vårens träningshästar.
2 nya medryttare förgyller stämningen i stallet, kul tjejer att ni har kommit till oss.
Gubben har bytt lampor i stallarna och ute på banan så nu ser vi vad vi gör igen.
Annars är det hos oss som överallt annars, halt. Halt i paddoken, halt i korallen, halt ute på vägen, fy. Ridningen blir så begränsad, så nu vill jag ha lite varmgrader och blåst så vägarna blir bara.
Kenneth fick för sig att han skulle rida långt på Tobini i går, efter i mil var han rätt mör i rumpan. Han var så snäll att han skulle motionera Mosi åt mig med, Mosi är en kille utan stopp så här års, ja han har faktiskt inte någon skritt heller. ha ha, så Kenneth är en stelbent lite krumryggad kille i dag,(massor av träningsverk) han hade ont överallt utom i lilltårna. Men så går det när man rider alldeles för sällan. ( gubbelilla).
Det som är skönt att ljuset har kommit åter hästarna kan vara ute lite längre på em.
I morgon kommer det ett trevligt ekipage från Katrineholm och blir kvar några dagar. Kul.
Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons