onsdag 16 februari 2011

Kursdax

Hej hopp!
Funderade i dag på vad temat skulle vara på min vår clinic kombinerat med kurs. Balans och bärighet är ju ett ämne som ständigt kommer på tal. Det är liksom själva huvudnyckeln till goda gångarter med olika tempon. Min andra tanke är när ska jag lägga tränings helgen, för som det ser ut nu har både jag och hästarna fullt upp att bara stå på benen i all halka.
Det datumet som kanske blir aktuellt är Lördag 16 april.
Om jag börjar lördag fm med en clinic där jag rider 2 hästar en fyrgångare och en femgångare och berättar om mitt tänk i ämnet, sen lite god lunch. På em tränar vi vidare på ämnet. Då rider ni på era egna hästar. 2 st i varje grupp. Är det några som vill förkovra sig mer och träna en hel helg kan vi fortsätta på söndagen. Men det bestämmer vi då.
Jag kommer att lägga ut dag, tid och pris när allt är spikat, som sagt lite av mina planeringstankar. Om ni har egna önskemål hör gärna av er jag är tacksam för förslag och önskemål. Visst vore det lite kul med ökad tölt och några häftiga passläggningar....inte omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons