måndag 22 november 2010

Vinterväder

Hej hopp!
I dag har jag haft en praktikant hos mig, Elin som köpte Tigull, det är hon som går och leder Freja på ett kort.
Extra kul att hon var här i dag och fick hjälpa till med inridningen av henne eftersom hon har samma mamma som Tigge.
Hon fick dessutom äran att göra ett uppsitt på Tobini för att testa att utrustningen satt som den skulle.
Och förstås måste man visa Mosi om bara några varv barbacka i paddoken.
Tobini fick nordsvensken Holmar till sällskap i hagen, både Tobini och Holmar är låga i rang i hagen, och det gick toppen.
Även om Holmar har funnit sig tillrätta bland islandsflocken kände han nog att han hade ett ärofyllt uppdrag i dag att visa nykomlingen tillrätta, och det gjorde han med bravur. Jag har aldrig sätt Nordisen så nöjd, om det berodde på Uppdraget, sällskapet eller på att det vaknades mer mat i den hagen vet jag inte men lycket blev det.
Jag har börjat tänka på julklapparna nu, vi köper inte så mycket, men Noak min bror och svägerskas pojke på 3 år,( förövrigt världens gulligaste unge.) är det naturligvis skoj att köpa åt.
Jag brukar sällan önska mig något, jag tycker att det är kul att samlas och äta gott med familjen räcker bra . Vi bruka fira Jul hos oss här på gården.
Men i år kära Tomten har jag en önskning, inte så stor men ett ridhus vore inte dumt. Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons