lördag 20 november 2010

Patriot!

Hej hopp!
I över 20 år har jag mestadels ridit och ägt islänningar.
Förkovrat mig i den isländska ridkonsten. Men har dock alltid använt dressyr/akademiskt som en god bas för hästarna att stå på.
Att rida igenom en häst för lös gjordhet och bärighet är den samma för alla hästraser, jag kan inte se någon skillnad.
Men sen kommer man till själva typandet av hästras och naturligtvis går vägarna lite åt skilda håll beroende på om du hopptränar, dressyrrider, western eller en härlig Islands tölt/pass.
Jag trodde att i mitt hjärta så var jag en riktig patriot och islandshäst nörd, men med en hel del" stor häst lektioner" under åren som bara blivit fler känner jag att jag själv måste träna upp även den delen för att kunna ge även de eleverna 100% och framför allt vara uppdaterad kring den ridningen, man kan säga att ha storhäst steget i kroppen, så alla som rider vanlig häst för mig, jag tar allt på allvar och tycker att det ska bli skit kul helt enkelt att äga stor häst igen.
För den skullen tänker jag inte för en minut svika mina älskade islänningar, jag är er alltid trogna och till er fördel vet jag att jag kommer att bli även en bättre islandshästryttare med mer magmuskler och stöd.
Och vem vet, jag kanske kan börja uppskatta uteritter igen med ett stötte engagemang.
Nu måste jag gå till stallet och förbereda för Tobinis ankomst. Kram

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta o Kenneth. Är glad att Tobini får komma till er då jag vet att han får det bra oss er. Det känns jättebra för mig. Vi hörs kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Halloj, ja du är så välkommen att hälsa på, och suger det i ridtarmen så kan du alltid ta dig en sväng på Tobini, det skulle både han och jag uppskatta. Kram tills i morgon kl 5 när vi ses.

    SvaraRadera

Annons