onsdag 24 november 2010

Väder station

Hej hopp1
Jag börjar känna mig som värsta smhi, det enda som man med säkerhet vet varje dag är att det är ett riktigt skit väder...
Snö blåst och rusk, november har inte varit kul i år.
Det är till och med så jag ifrågarsätter min arbetsval, Träna hästar och utbilda ryttare måste nog vara det bästa arbete en människa kan ha, även bo på en ganska stor gård med fin mark och ett stort stall.
Men i år har det varit hopplöst, eleverna har ställt in för att deras paddokar varit för isiga, eller så har inte broddar och sulor blivit påsatta i tid.
Träna hästar har gått ganska bra på hemmaplan, min gubbe är ju hovis, skyst i dessa istider.
Freja senaste inridningshästen skjutsade Kenneth och jag hem i dag, för att hon ska gå och vila lite i sin unghästflock, för att komma till mig i vår för fortsatt grundridning.
Jag saknar henne redan men är glad för hennes skull, ungisar måste efter inridning vila lite och få leka i lösdrift, de bli piggare och gladare då, tycker jag, och Freja är bara 3,5 år. Så nästa år blir det perfekt att rida henne från mars till juli,sen kan hon ta lite semester på sensommaren.
Nu ska jag snart skriva papper på mitt nyförvärv sen är han min, kram

1 kommentar:

  1. hur blir väderet i hela landet
    sverige+ utomlans

    SvaraRadera

Annons