fredag 26 november 2010

hej hopp!
Blev ingen ridning, blåste småjävlar och blev jätte styltor, men ett kort klämde vi fram. Hundarna ligger och myser i soffan, vill inte alls gå ut.
Flocken tycker att vädret ändå var ok, bara vi inte var sena med lunchen.
Nu har jag nog kommit på det optimala med hagarna.
Tobini går in runt 12 för att äta sen ridas, med då flyttar jag Holmar till flocken så han inte behöver gå in då. På det sättet fortsätter Holmar (nordsvensk) vara en del av flocken , men får äta lite extra på fm med Tobini, så då behöver Holmar inte tycka att det vankas för lite lunch i hagen. Oj vad smart jag känner mig i dag som kom på denna lösning,haha.
Mosi tror jag på sikt kan bli en god kompis till Tobini, även om Mosi är hingst är han jättetrevlig och artig mot andra hästar, han är van att ha många hästar brevid sig både i box och hage, han bryr inte sig så mycket längre. På sin höjd smakar han på dom över staketet eller genom boxen sen är det bra.
Mosi min vän gillar överhuvudtaget inte att vara ute i hagen när det är kallt, en timme går bra sen ropar han och vill in.(mycket bortskämd häst).
Men har man hästarna så måste man tänka på att aktivera de varje dag en stund, ridning, men även longering, tömkörning, eller bara gå ut och gå en promenad är uppskattat. Nu ska jag se över mina advents stakar och pynta lite, det gillar jag massor.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons