måndag 29 november 2010

Vem har stulit solen.

Hej hopp!
Vem har stulit solen , skrev min granne Gunilla på fejan härom dagen. nu har vi äntligen hittat solen och den värmer gott, men alla minusgrader tänker jag, kan ingen stjäla dom så det bara är en så där 2 gr kallt.
Har varit i stallet hela fm. Mockat och stökat runt. På måndagarna så har vi kalk och påfyllar dag i alla boxar. Det är faktiskt bra att göra riktigt rent 1 ggr i veckan.
Att hästarna står på bädd tycker jag är helt suveränt. Hjälper till att hålla stallet varmt och hästarna kommer en bit upp i luften så de sover så varmt och mjukt. Lovley.
Sitter och väntar på att gå ner till stallet igen, ta in hästarna rida Mosi och ev rida Tobini, han kan annars få bli Longerad, det är viktigt att hästarna får acklimatisera sig till sitt nya boende i någon vecka innan riktig träning sätts igång.
Jag har funderat lite över vad man kan göra mer av min verksamhet och jag har kommit på en sak som jag ska börja med, men det har jag inte tid till att skriva nu, men i kväll kan jag plita ner några fler rader. Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons