söndag 14 november 2010

Fars dag!

Grattis lilla pappa på fars dag, jag kommer lite senare och fikar.
Snön håller på att smälta bort, riktigt kladdigt på vägarna. Allt man tar i är lerigt, pu vilken årstid vi går till mötes.
Många tyckte att förra åretas vinter var en riktig pina, jag som inte är någon vinter fan tyckte dock att det var den bästa vintern på länge.
När väl snön har lagt sig och all snö är skottad så vägar och hagar är vintriga, då är det både ljust och rent, inte är det halt heller, och underlaget är gudomligt för hästarna att gå på. Solen gnistar härligt i snön, hästarna står och äter sin mat i hagen. Då kan även jag ha vinter. Men vissa Svenska vintrar består av hala is vägar, snöblask och 0 gradigt, varken djur eller människor ser solen på veckovis det är dom vintrarna som även jag tänker emigrera till varmare breddgrader. Fast jag är väldigt hem kär i Sverige.
Jag sitter i dag och funderar på hur jag ska få till vår lösdrift riktigt bra, eftersom vi tar in hästarna varje dag ganska tidigt har jag inte haft den öppen på några år, men jag tänkte att om det blir en lika kall vinte i år så skulle jag öppna den igen.Så hästarna kunde gå in om de själva ville och jag kunde ha hästarna ute lite längre dom dagar jag inte är hemma.(Så man inte behövde passa själva insläppet varje dag för jag tycker synd om kusarna att vara ute i snöyra förlänge.
Jag tror att jag har kommit fram till lösningen och ska sova på saken i natt för att sätta igång i morgon och fixa.
Många av våra hästägare i stallet känner att de inte riktigt har tiden som de skulle vilja till sina hästar, några av dom har tänkt på medryttare några gånger i veckan.
Så är ni sugna på att bli medryttare på någon häst, hör av er till mig,
Alla möjliga åldrar och utbildnings nivåer är det på pållarna.
Finns även stallplatser att hyra.
Vi är i dag 9 ryttare, men med lite medryttare och kanske några fler permanent boende
blev det mer fart i stallet och det livar alltid upp.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons