tisdag 20 augusti 2013

Tisdag!

Hej hopp! var kom allt detta gräs ifrån? Beteshagarna har varit lagom med bete hela sommaren, sen kom regnet! Just nu exploderar gräset i alla fall i mina hagar. Eftersom jag har märkt att hästarnas magar går lite för fort med all denna mat(trotts att mina står inne på nätterna) så har jag avgränsat hagarna viss tid. Ve och fanken här gäller att mota både fång och kolik i grinden. Tur i alla fall att jag har börjat och ridit på riktigt efter ett par veckors vila, sa hästarna kan gå på gräset utan att svälla upp alldeles för mycket. Sommaren är fantastisk och jag skulle kunna ha sommar året runt. Men det är lite pyssel att sköta hästarna så dom mår bra. Just nu sitter jag och grunnar på ett upp lägg för höstens hagar och foderstater. Det är väldigt lätt att sköta och fodra hästar som får röra på sig dagligen, lite svårare är unghästar och de som inte rids så ofta. Mat behöver hästarna ha, och hästen vill tugga en stor del av dygnet.... Nu ska jag ut och titta till lillkillen som kom i går. Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons