fredag 9 augusti 2013

Hej hopp! Hoppas att eran sommar har varit fantastisk!. Vilket väser vi har haft, helt underbart. Jag själv har tillbringat stor del av sommaren i poolen. Jaq brukar få plaska själv men gubben har varit lika aktiv badare som jag. För att bara ha fått 1 enda semesterdag från stallet har vi hunnit med mycket. (Jag har haft semester från lektioner och träningshästar). En dag gjorde vi Trosa, vi valde en mycket blåsig dag så vi badade inte i havsbadet, lite kallt. Men det blev bra för båtarna valde att ligga i hamn så vi fick se mycket människor och fina båtar, god mat vid kajen. Vi var överens om att det hade varit en mycket lyckad dag när vi trötta styrde hemåt Lindsäter igen. På vår semesterdag var vi ute i skärgården i Sandhamn. Ha ha, ja vilken dag. Vi åkte hemifrån på morgonen för att ta Taxi båten från stavsnäs ut till Sandhamn, massor med människor så båten blev full och åkte 10 min innan utsatt tid. Det blev så bra för oss. När vi kom ut till ön tidigare än beräknat kom brorsan och Jenny med ungarna in seglande, vi ringer varann och han säger var är ni, jo då kom de precis till bryggan där vi var, så de fiskade upp oss med båten så vi fick följa med ut till Lökholmen där det finns en gästhamn de skulle lägga till vid. Efter fika på båten gick vi på upptäcksfärd på Lökholmen, så fint det är där. Vi hittade också ett litet matställe så vi fick lunch. Nu tog vi en annan båt som gick mellan Lökholmen och Sandhamn. Vi strövade runt och tittade i gränderna på alla fina hamnhus. Em fika förstås med nybakat bröd. Ungarna ville bada, så vi var en stund vid poolen och passade på att käka lite till,hi. Sen var det dags att åka med taxi båten till Stavsnäs igen. Brorsan med familj åkte tillbaka till sin segelbåt. Ännu en fin dag till ända styrde vi bilen hemåt. Men hur mycket jag än tycker om mina djur här hemma var det med sorg i hjärtat. Vi hade det så trevligt, att jag gärna kunde ha varit kvar ett par dagar till. Kenneth har börjat jobba igen, men hoppas att vi får någon mer ledighet innan hösten sätter in på allvar. Träningshästarna börjar så smått droppa in. Jag har haft några kurser redan. Hur ser framtiden ut på kort sikt. Jo, jag måste åka och träna lite mer på Sundbyholmsbanan. Har planerat in några höstkurser. Jag tar emot ekipage här hemma för träning. Vill ni att jag kommer till er gård och har lektion hör av er så kommer vi överens 2 boxplatser lediga. Jag har några sadlar till salu. Eftersom internet äntligen fungerar igen, ser jag fram emot att inte behöva skolka från bloggen så här länge igen. Mitt tele nr är 0706288053. Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons