tisdag 28 maj 2013

Tisdag!

Hej hopp! Nu är häst sommaren här! Flugtäcke, eksemtäcken och flughuvor på. Flugspray på beteshästerna. Vinterpälsarna är nu ett minne blott och blanka fina sommarhäster är åter framme. Än så länge har vi bra med gräs i hagarna, det har inte blivit för mycket. Jag plockar ut hästarna runt 8 på morgonen och tar in runt 17. Men de hästar som ska ridas får komma in lite tidigare och stå och svalna och vila sig en timme innan ridning. De blir trötta av att beta gräs, så för att få piggare hästar till ridningen tycker jag att det fungerar bra. Efter träningen är jag noga med att alltid duscha av dom svetten, då gillar insäkterna hästarna sämre, vilket är ju bra. Vi var på Sundbyholmsbanan med Teir i går, han klarade det jättebra för att vara första gången, travhästarna for fram som tokar runt oss men han tittade lite först för att inte bry sig så mycket. skönt med bra psyke på hästarna. Ida som har honom har gjort ett jätte fint jobb med honom. Jag önskar att jag fick ta åt mig hela äran, men jag har ridit in honom och sen tränat Ida och Teir, så grattis Ida till ett jättebra jobb! På fredag ska Hrimnir få följa med mig till banan, det ska bli så kul. Han och jag har kommit en bra bit på väg så det blir spännande att checka av hur han fungerar på ovalen. Jag tror att han axlar den manteln lysande. Tölten inga problem, trav och galopp helt ok, men eftersom han är en femgångshäst måste ju passen tränas jag gissar att han är bättre än mig på den,hi. Ha det bäst i dag, kram så länge! Ps. Jag har en boxplats ledig nu, antingen tränings häst eller till en privatryttare.Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons