fredag 17 maj 2013

Fredag!

Hej hopp! Nu är det mycket pollen i luften, ögonen rinner och kliar näsan är täppt och huvudet värker ihop med trötthet, och jag är inte allergiker. Hur ska då alla som har pollen allergi må nu i detta blåsväder när allt slår ut på en gång. Och hoppas för sjutton att det inte är en riktig förskylning som är på G, det har jag inte tid med, nej i med C-vitamin och håll tummarna att det är över snart. I går när jag satt i soffan och tyckte synd om mig passade jag på att kolla hästannonser. Till min förskräckelse såg jag att hästpriserna är lägra an någonsin. Är man någotsånär duktig ryttare och kan med hjälp av sin tränare göra lite själv så man inte behöver köpa en "färdig häst" kan man fynda. Bra för köparna synd om de som ska sälja. I vanliga fall kan man hitta en och en annan häst som är bra stam och flott i rörelsen som är till salu för en lien peng(runt 30-50 000). Då någon vill sälja fort av någon anledning. Men i går insåg jag att 4-6åringar med bra stam inridnina så mycket som en 4-6 åring kan vara inte ligger mer än så. Visst finns det riktigt flotta hästar till de högre klasserna för mer pengar, men jag tänker på en fin standardhäst. Undrar om den långa vintern med dyra hösilage kostnader och mycket slit får hästarna att falla i pris man har helt enkelt inte råd att hålla unghästar, då är det bättre att dumpa priserna för att skära ner på löpande utgifter. Vad vet jag. Jag har ju själv en salu häst på gården för kunds räkning. Jag tycker att han är värld sina pengar som vi begär för honom 67 000kr , bra hovar fina gångarter och (väljer tölten först)Fint silveranlag och stilig kille runt 1.38, det är förvisso mycket jobb kvar på honom han är född 2008, men fullt ridbar och har ridits sen oktober förra året. Läs mer om honom under saluhästar. Nu ut och ta tag i dagliga stallsysslor, Trevlig helg alla där ute, det ska jag ha. Lycka till mina tjejer som ska rida kval i morgon. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons