fredag 3 maj 2013

Fredag!

Hej hopp! Fredag kväll och jag har äntligen landat i soffan, veckan har varit full av aktiviteter, 1 ny häst som är på inridning, 1 träningshäst. Jag har egna hästar som ska tränas för att bli mer utbildade så jag kan visa upp mig ute på kort sikt!!. Jag har en saluhäst hemma. Många fina lektioner med duktiga ambitiösa ryttare. Jag har lagt slingor på en tjej i dag och flätat en fin frisyr på henne så hon blev fest fin till kvällen. Sverker(hästkiropraktorn ) var här på em. Jag och Ida fick godkänt av honom, fria bogar och bra muskelatur. Teir var bara lite övertränad och behöver 1 veckas vila innan han är på G igen, egentligen inget konstigt om man tänker på att alla idrottsmän/hästar som tränas 6 dagar i veckan blir ibland.(Bra betyg till Ida) Sverker sa att jag var helt rätt ute med Hrimnirs träning, och att jag ska fortsätta med tömkörningen som stärker korset i en vecka, till han kommer nästa gång, sen har han fått en (kur) för att kunna prestera en nivå högre. Behöver jag säga att jag blev glad över en fin Feedback! I morgon kurs här hemma med start kl 10. Hoppas på lika fint väder i morgon som i dag! Nästa vecka blir också en tuff vecka med mycket aktivitet. Kram så länge!Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons