tisdag 1 november 2011

Clinic


Vad skönt det har varit ute i dag för oss människor, men om vi frågar hästarna är jag övertygad om att de inte har samma positiva inställning till den här värmen. Mosi var helt svettig i morse när jag skulle ta ut honom, jag har redan klippt honom 2 ggr i år och i morgon blir det den tredje.
Knotten har inte alls gått och lagt sig för vintern än, de är på som bara den. Vi som har eksemhästar har nog alla upplevt att sommaren varit gynnsam, men vem hade väntat sig att manar och svansar skulle klias i okt-nov. Men det är bara att plocka in dom lite tidigare på dagarna så klarar de nog sig.
Jag är så glad att vi äntligen fått ordning på underlaget i paddoken.
Jag är oxå glad åt att vi har en fin flock på 15 st hästar, 7 ston och 8 valacker i olika åldrar.
Nu ska jag planera lite för söndagen och vår lilla Clinic. Det ska bli jätteroligt.
Det är några elever som kommer att rida uppvisningslektion, jag kommer att rida några hästar, och visa lite markarbete i rundvolten.
Vi pratar om styrka, smidighet som man kan ha i bagaget till vinterns träning, så det bara är att trycka på lite i vår och njuta av gångartera.
Och till er som har planerat att ni ska tävla nästa år, ni vet att upplägget för ettt framgångsrikt tävlingsår börjar upplägget redan nu.
Som man tränar får man tävla, skrev en klok Magnus Skulasson i sin bok!
Hör av er om ni vill komma på söndag, det som är bra med clinic är att det inte finns begränsade platser utan alla är välkomna:))
kram så länge!

1 kommentar:

Annons