tisdag 29 november 2011

Funderingar!

Hej hopp!
Det känns som jag har gått i ide, mycket att göra på gården hela tiden och en förkylning som vägrar säga upp sig. Ena dagen är den hyfsat ok, men i morse vaknade jag upp igen med riktigt svullen hals igen, jag tror att det är lite dagisbaciller efter en helg med mina små monster Noak och Tuva, men det är så svårt att inte pussa på dessa ungar:))
Mosi, riddari och Tobini longeras nu, lite vila för både mig och hästarna från ridningen. Fagra går på lite halvfart väldigt lite, Ida och Hanna rider och longerar damen åt mig, när de har tid.
Min gamla Moldi tycker att han ska gå och beta med mig i lina där det finns mycket gräs istället för att vara i hagen, han går ut någon timme i hagen men mer vill han inte. Svårt med gamla djur. Och efter som han inte ser så mycket längre.
Tur att vi har en så bra veterinär som kan hjälpa oss när tiden är inne.
Om man inte har ett riktigt hästliv ute med hästpolarna i hagen tycker jag inte att de har något liv kvar, och ska få sluta sina dagar här på jorden.
Men vad svårt det är......32 år är en ansenlig ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons