tisdag 11 juni 2013

Tisdag!

Hej hopp! På lördag gör Teir och Ida premiär på tävlingsbanan, grenen blir en T8, alltså en Töltgren. Teir som endast är 5 år gammal är en talang. det ska bli kul att se om han kommer att glimta fint första gången eller om han blir lite förvirrad i allt ståhej som en tävling medför. Han har tränat bra ute på banan bland fler hästar. Han är tillsalu, läs mer under till salu fliken. (Min) Hrimnir har också varit och tränat på banan, det gick som förväntat jättebra. Han är en stor och ståtlig kille som behöver mycket muskelmassa för att kunna bära upp sin stora vackra kropp och femgång är tufft för hästarna. Men till hösten ska han vara redo för att axla mantelen som tävlingshäst, både i töltgrenar, femgång och sist men inte minst Töltfimi som jag vurmar för lite extra. Drömmer om att Hrimnir får fina poäng och att hans matte står vid sidan om och hoppar och hojtar titta vilken fin häst! Han är min!!!Nu måste jag gå ut och träna om drömmen ska träda in(med höga siffror,hi) Min Mosi då, töltfimi häst,Javisst!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons