måndag 17 juni 2013

Måndag!

Hej hopp! Nackspärr och jävelskap känns det som. Vissa dagar borde man inte behöva kliva ur sängen. Masade mig ner till stallet efter en frukost bestående av 2 Ipren och häst linement och en macka! Semester är väl något som man nästan inte kan stava till i min bransch:) Men en sak är sant jag skulle behöva en. Jag kollade just vädret , det är också en sak man gör som liten hästbonde, just nu väntar jag på högtryck, vår jätte fina skörd vill in. Jag kommer att ta hösilage på det mesta, men vår och höst när hästarna äter merparten av gräset ute är det så behändigt med små bal. Och en liten hö skörd på gammalt vis hör nästan sommaren till så här på landet! Teir har gjort sin första start på banan, för att vara den första tävlingen i halvstorm, tycker jag att han skötte sig bra. Naturligtvis finns det nerv i honom, och det ska ju en tävlingshäst ha, för att kunna bli riktigt bra och vilja jobba på. Det han har som är en gåva i dessa sammanhang är att vila när man inte jobbar. Och han kan koppla av och beta i en liten hage! Eftersom han är sent kastrerad ska man inte lämna honom utan man får vara i hans närhet än så länge. Hur gick han på banan, jättefint tills han hettade på sig och hoppade. Ida valde efter 2 galopper i töltprogramet att sitta av, så att han inte skulle störa tävlingarna. Men vi han se poängen av första domaren i alla fall. 5,3. Fin fint ! Med mer träning och rutin kommer han att bli grym, han är en talang en fin sådan. Och hans ryttare gjorde mig så stolt, det är tufft att skola in en unghäst i tävlingssammanhang och hon gjorde det med bravur! Nu ska jag nog försöka resa mig upp och göra något! Som ni märker vill jag blogga, men det är inte så säkert att jag hinner alla dagar, men jag försöker så fort det finns lite tid! Ha en bra dag, kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons