lördag 1 juni 2013

Lördag!

Hej hopp! Vaknade runt halv åtta. Kaffe på sängen med kurre,nice. Sen släppte vi ut hästarna,åt en macka på stående fot. Bilbesiktning en nästa, vi hade tid kl 10. Att besiktiga biolen är nog nästan det värsta jag vet, det brukar alltid vara något som behöver repareras, och då måste man göra ett besök till på detta ställe. Så på vägen dit är jag alltid lite späna;((. Men väl inne på besiktiningen fick vi lite kaffe i magen, sen kom tjejen som besiktade åt oss, hon log lite och sa, ja bilen är godkänd. Behöver jag säga hur glad jag blev. Eftersom vi skulle ha gäster på grillat i kväll, stannade vi på Maxi och handlade. Naturligtvis slank en rosa tårta med hem, mums! Stallskötsel som vanligt, sen kom Ida och det stod last träning på schemat i dag, det känns så skönt när två hästar bara går på transporten. Vi har bara lastränat 1 gång innan. Jag lastade även Mosi en gång, inga problem. Han vet att det alltid är trevligare att göra det jag ber honom om, han vet att jag tar bra beslut åt honom så han knallade snällt in på en gång. Mina hästar får lära sig att om dom lyssnar på mig och gör vad jag ber om, så blir det bra för dom. Men om de får för sig att trilskas så blir det mindre bra. Det gäller att vara konsekvent oavsett vad man ber hästen om. Nu har främandet gått hem, jag har kollat Robert Gustafsson, vilken underhållare! Nu sängen snart, ha en fortsatt trevlig helg, kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons