måndag 3 juni 2013

Måndag!

Hej hopp! Nu är det riktigt grönt och skönt ute;)) Tänk vad man blir glad av trevliga människor, jag ringde Sif kansliet i dag, för att ställa några frågor. Hon som svarade var trevlig, proffsig, vänlig. När jag lade på luren hade jag den informationen som jag var ute efter, och ett leende på läpparna. Vänlighet och respekt i telefon är något som alla bör lära sig, och tjejen på kansliet är en fin förebild! Jag har fixat lite i dag, men energin tryter hela tiden. Jag har en tumme som bråkar med mig , suck. Att vara enarmad är inte kul. Tur som en tok att jag är klar med mina träningshästar som jag åtagit mig. Någon är på grönbete och andra är hemma hos sina mattar igen. Men rösten och bena är det inget fel på så lektionerna håller jag i!! I dag är det en skön dag ute, sol men ganska så högluft och inga insekter, i går var det gräsligt, hästarna stod och muttrade redan runt 15 tiden och ville in för att vila från all knott. Gubben gick ner till stallet runt åtta i går kväll för att fixa med sin häst, jag som hade en häst kvar för dagen sa att jag skolkar nog, han får vila i dag, då tittade Kenneth på mig och sa, som man tränar får man tävla. Behöver jag säga att jag lite motvilligt lommade iväg till stallet jag med, och körde den sista hästen också. Trött och väldigt nöjd med mig själv var jag inne igen vid halv tio tiden. En av mina hästar som gick lite hårt i går, visade lite stelhet i morse. Hoppas att det ger med, jag ska i alla fall gå ner och fixa lite med honom nu, massage och lite kärlek brukar lösa det mesta, kram så länge! ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons