onsdag 5 juni 2013

Onsdag!

Hej hopp! Så där, nu skördas det lite överallt. Våra nysådda vallar är så fina, inte ett ogräs så långt ögat når. Och det bästa med det är att (peppar peppar)finns det inget gott som vildsvinen vill böka i,hjippi! Det mindre roliga är att det inte bara är våra vallar som växer, gräset på tomten har fått extra liv känns det som. Hagarna bara sprutar upp gräs, det var lugnt ända till i går när jag tog in hästarna och upptäckte att de hade blivit rejält bukiga på en dag. Nu innan midsommar får jag plocka lite med hästarna så de inte får för mycket betes timmar. Runt om mig hör jag att det är fångvarning på flertalet hästar. Och det vill jag inte vara med om. Tänk att när äntligen ljuset och gräset är här tycker man ju att det är så skönt för hästarna att vara ute och beta. Men det är faktiskt vårt ansvar att inte beta dom tjocka. De hästar som jag rider varje dag kan gå ute runt 8 timmar utan att lägga allt för mycket hull. Men uj vad det händer med de hästarna som bara rids ibland. Jag ska nog sola lite till innan jag tar in, sen blir det rida. Ska lämna över en träningshäst i em, jag är glad för jag vet att ägaren kommer att njuta av sin tränade fina häst! Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons