måndag 10 oktober 2011

Måndag igen!

Hej hopp!
Måndag igen och älgjakten har satt i gång i dag. Gubben och jaktlaget kommer att tillbringa många timmar i skogen.
Själv har jag fixat lite i stallet, jag har ridningen kvar till em. Inga lektioner i dag.
Jag hade kurs i lördags, dagens tema var sits och inverkan. Nyttigt. Det som är bra när man står och undervisar är att man tar sig själv en tankeställare, ty det är inte alltid man rider som man lär (tyvärr). När jag ser alla duktiga ryttare ta till sig en bra ridning och arbetar med sits och hjälper blir jag själv taggad att åka hem och träna. Så i går kväll tog jag min trotjänare Mosi och började peta i min egen sits, det är inte lätt men jättekul när man känner att hästen svarar så mycket bättre.
I söndags kom mina föräldrar en stund på em, då passade mamma och jag på att åka ut till Kina Högberga ridshop för att kolla in den nya North 66 kollektionen, som hon hade fått hem. Fantastiskt snygga kläder. Och vi köpte varsin 66 täckjacka, mamma en brun och jag svart.
På fredag bär det av till Stockholm för Ladys night. Vipbiljetter och övernattning på Globen hotell. Vi blir 10 glada tjejer som åker. Det ska bli hur kul som helst.
Nu lite lunch kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons