onsdag 19 oktober 2011

Lite stall nytt

Hej hopp!
Det var ett tag sen jag hade tid att sätta mig ner och skriva ett par rader.
En mörkare årstid står för dörren(vare sig man vill eller inte).
Dagarna blir allt kortare, det innebär för oss utomhus arbetande att man måste hinna med mer på kortare tid.
Visst kan man tända upp paddoken på kvällen och det är ljust och trevligt i stallet. Men efter 10 timmar ute är det ganska skönt att ta ett varmt bad, och sen bara sätta sig i soffan och mysa.
Dagarna flyter på i vanlig fart. Jag har hunnit med att vara ett dygn uppe i Stockholm och Ladys night, toppen bra, vilken fart och Martin Stenmark och gänget kan verkligen underhålla. Övernattning på Globen hotell.
Som extra krydda kom min svägerska och gud dottern och åt frukost med oss på morgonen.
På hästfronten flyter allt på i vanliga gängor, Två trevliga ston är det som jag har på träning nu. Mosi pojken sätter en hel del päls och är lite trött, b-vitamin och lätt arbete är det för nu. Tobini är pigg och glad, Kenneth och han busar på. Riddari går mest och skrotar i hagen med polarna, men är man 24 år är det helt ok. Moldi gammelgubben är så skön, han kör med mig hela tiden vilken bestämd man han är. Sen har jag mitt monster Fagra, hon är liksom lite sjövild för nu, det är mitt eget fel att jag en tid har försummat henne. Men från mån nästa vecka ska jag jobba lite mer hemma och då ska vi se om det är hon eller jag som bestämmer. Det är tur att hon inte kan läsa.) Med monster menar jag inte att hon är elak på något vis bara en skopa över energi!!Och det är ju ett angenämt problem.
Nu ska hästarna få lite kvällsmat sen bonde söker fru! kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons