fredag 25 mars 2011

Erfarenhet var ordet!

Hej hopp!
Vilket blåsväder, man hör inte vad man tänker ute. Men det är ändå bra all snö är snart borta utan att det har blivit så blött, och det gillar jag.
I dag blev det en riktig rivstart för mig. hästar ut i hagen, stallet ska mockas, foder ska läggas.
På em kommer en ägare till träningshästarna och vi ska stämma av lite, det ska bli kul att visa upp stoet för henne, jösses vilken utveckling bara på denna vecka.
Ett besök till i stallet i dag på em, det är alltid roligt att lära känna nya människor.
Och sen kommer förstås några av tjejerna som bor här på gården och rider sina hästar. Vi är ett skönt gäng i stallet.
Själv har jag en av mina egna att rida.
Det är bra i bland att man har hunnit komma upp lite i åren så man har en stor rutin på det man gör.
Ridningen ska hela tiden utvecklas, och i dag så är det främst mina träningshästar och elever som inspererar till utbildning. Jag lyssnar gärna till andra människor som inspererar på många olika plan, allt från vetrinärer, kiropraktorer och andra tränare, samlar ihop allt och tillför lite nya influenser till min egen linje.
Alla hästar och ryttare är unika, då är det tur att man har så många års erfarenhet av många olika hästar.
För att bli riktigt bra tror jag att det ska ligga en bra grund och kunskap om hur man gör, sen är det fortutbildningar och träningar som gäller.
och i dag är jag djupt tacksam mot de första 50 hästarna som jag ridit och de alla stog ut med mig och mitt trevande att lära. Utan er hade jag inte varit i närheten av den hästmänniska jag är i dag. Tack till alla de andra hundratals hästar som jag fått äran att framföra ni är alla unika och förmodligen har alla ni var och en lärt mig något. Och varje dag jag får äran att sitta upp i sadeln växer jag som tränare.
kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons