måndag 6 december 2010

Hej hopp!
Då var man igång med storhästen. Han är en otroligt trevlig general, det är lite overkligt att det går att lägga till en skänkel och han svarar med att ta den och vänta in nästa kommando
Jag har bara börjat med att låta honom spåra i på volt i skrittarbete. Han vill gärna vila lite mycket i min hand så det är det försa han ska lära sig. Han tycker nog att jag är lite lustig som inte begär ner honom på tygel utan driver fram mot handen för korrekt framåtbjudning med större eftergift från bakbenen. Jätte roligt arbete, ska be Kenneth ta några bilder i morgon. Sen blev det Mosis tur.
Som dom problem och skratt vid uppsitt på Tobini, lika lätt och vant kändes det att sitta upp så Mosi.
Jag jobbade honom i voltarbete med. Men i trav med lite sido förande hjälper, han var riktigt duktig i dag och tack all snö som ligger, guldunderlag att träna travet i .
December, januari , februari är de 3 månaderna som jag koncentrerar mig på att bara muskla hästarna, vilket både trav och galopp är lysande att använda. Jag töltar nästan ingenting under dessa 3 månader.
Nu till soffan och tv:n. Men längtar redan tills i morgon..
Kram

1 kommentar:

  1. Hej Lotta o Kenneth. Förstår att Tobini sköter sej. Jag känner mig så trygg med att ni har honom. Det blev en superlösning för mig och för honom. Jag kommer på onsdag. Ha det gott

    SvaraRadera

Annons