tisdag 7 december 2010

Hej hopp!
Då var det kallt igen.
Igår när det var bara någon minusgrad var det så skönt att jobba i stallet, rida och bara njuta av vintern, dessa dagar tänker jag, det är inte så tokigt att leva i vintern det är ok,. Men som i dag med massa minusgrader, det är ansträngande bara att vara ute. Och när hästarna är intagna på em och ridningen återstår finns ingen energi kvar. Kroppen skriker efter värme, vila och mat jisses vad hungrig jag blir när det är kallt ute.
Det finns ett ordspråk som heter( inget dåligt väder bara dåliga kläder)
Men det är inte sant, jag som har ett ute jobb är extremt noga med att ta på mig bra rätta kläder efter alla konstens regler.
Eftersom Kenneth jagar så köper jag en hel del kläder på jaktaffärer.
Märkes kläder för många pengar! och alla lovar att just dessa plagg är gjorda för dig som ska vistas ute, för oss som håller på med hästar är det inte bara värmen som är viktig utan kläder som man bär för att inte bli klumpig måste vara lätta.
God ridning går ju som alla vet inte bara ut på styrka och teknik, utan balans och smidighet tycker jag är minst lika viktigt.
Rida i en klantig overall är ingen hitt. Även i overallväg gick jag och köpte mig en Mountain hourse overall, helskodd. Snygg och inte för tung. Men smidigheten är i alla fall begränsad.
Så ett riktigt bra underställ, ridbyxor en ulltröja från 66 är i alla fall melodin.
Och visst är det välfärds problem, för man ska aldrig glömma att det är så många människor som så gärna skulle vilja ha en egen häst men som bara får ha det som en dröm. Och vi som då är privilegierade borde skämmas för att gnälla, vi är ju lyckligt lottade. För alla som inte har varit i ett stall med hästar på vinters, när man känner hästdoft och hör hur hästarna står och mumsar är det synd om.
Så detta inlägg med anti får bli mitt sista. Nu ska jag försöka att bara vara glad framöver och ödmjuk över att just jag hade chans till detta liv. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons