lördag 9 oktober 2010

Hej hopp!
Solen skiner och hösten är alldeles underbar. Härom dagen blev vi dator och telefonlösa, strömmen gick och jag vattnade söder min mobil. Hur bortkopplad från omvärlden känner man sig. Hittade en gammal mobil som jag vevade igång. Den fungerade hjälpligt att ringa på i alla fall.
Igår kom telefon, dator och tro på f...n att min underbara mobil hade över natten legat och torka och nu fungerar den igen, det är äkta lycka.
Kenneth sa att han hade gått häromdagen och tittat på nya mobiler, men kände inte för någon. Jag sa att det är likadant med mig. Så en mobil är nog som ett ganska lyckat äktenskap; Det finns ny lite mer slimmade modeller men programvaran brukar inte vara lika vass, och man vänjer sig vid den man har,kan den, känner den som sin egen ficka, men inte att förakta ett tu tre överaskar den med något som man inte tidigare har hittat.
Så både gubben och mobilen får hänga med ett tag till!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons