torsdag 14 oktober 2010

Hej hopp!
I dag har lilla Ellen varit med husse och jagat, hon skötte sig jättebra och de sköt ett rådjur för henne!
Alva och trolle fick vara med matte och leka hemma på gården.
Gruset är utskottat i rundvolten men inte av mig.
Kenneth tog det grövsta med traktorn och Hanna krattade ut.
Själv red jag min pärla, jag har tränat bra och tölten är fin. Han är jätte balanserad och piaffen är riktigt flott. Det som vi har lite problem med är att ta oss ut från själva piafferandet utan att hästen faller ur form och blir 2 hästar, men Cia kom med jätte bra träningstips. Vad konstigt det känns att träna in nya rutiner i ridningen. Men det som är bra att tipset blev succé´så nu är det bara att öva och Mosi och jag blir ett ännu starkare ekipage.
Dock har han lite nerv, så efter träningen skulle jag bara provrida den ny skottade volten, men något gjorde att han blev skrämd och vips så hade jag suttit av ofrivilligt!!!
Tyckte nog att Hanna smålog när hon frågade om det gick bra. Där fick jag som inte hjälpte till med gruset utan roade mig till häst.
I morgon bär det av till Jysk i jakten på köksgardiner, mamma skulle följa med och det är toppen för hon har ruggit bra smak och inrednings ideer
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons