söndag 5 september 2010

Stckholms resa och hö helvete!

Hej hopp!
Vi börjar med Fredagen. Levererade Tigull till sina nya mattar! Jag trodde nog att det skulle sticka till lite av sorg i min mage när han åkte från mig. Han har bott hos mig av och till ända sedan jag red in honom , och det är inte svårt att bli förälskad i den hästen, men det känndes både varmt och gott i magen. Elin ocg Åsa var glada och förväntans fulla över att få hen sin nya prins, och bättre köpare än de är svårt att önska sig, och det bästa för mig och roligaste är att de redan nu har bokat in ridlektioner av mig. Jag ser fram emot att få se Elin och Tigull på banan till nästa vår! Jag tror att det blir ett grymt ekipage.
Vi var hos fasters bästa Noak i dag i Stockholm och grattade han på 3 års dagen. Farmor och farfar Kenneth och jag. Det var roligt att träffa hans mormor och morfar, gammel mormor och gammel morfar gammel farmor och Jennys syster och putte och deras lilla charmtroll Albin. nu tror jag att alla kom med ingen glömd!
Och nu till den dåliga biten Slotter helvetet!!!!
Börjage i går vi skulle börja slå angången, Först trillade slåtterkrossen i backen, men min duktiga gubbe lagade den, ner på åkern igen, då lägger traktorn av, hem igen laga, fixa. hopp vad mörkt det blir på en gång lägger ner för att slå i dag. Traktorn krånglar hela tiden innan han tillslut ger upp.
När vi nu kom hem , laga traktor och ner igen på åkern pust nu skulle gräset äntligen av, men ej! traktorn är kvar på åkern, Kenneth sitter i soffa och tröstäter en halv gammal tårta.
Men som sagt hinner han laga den i morgon lunch ska jag prova att slå och se om jag har bättre tur, fan trot men hoppas.
Och vad fick Noak i present av oss, en stor skörde tröska.
Lisen jag ska sätta in ett fint kort på Tigull kram på dig /

1 kommentar:

  1. Jag har använt skördetröskan rejält mycket. Mammas o pappas matta är som en fin golfgreen nu! :) //Noak

    SvaraRadera

Annons