onsdag 15 september 2010

Hej Hopp!
Det var ett tag sedan som jag hade tid att sätta mig vid bloggen. bla varit och träffat Tigull hos sina nya ägare, Jag hade kurs på deras gård. Han stod och mumsade hö och struntade blanka f... i att jag kom och pussade lite på honom, det värmer ens hjärta att han har funnit sig så väl tillrätta.
Lite av höstskörden ligger på loftet på fläktarna, trotts allt regn, det känns jätte bra.
Jag har hunnit rida igång mig själv igen, träningsvärk är bara förnamnet, men det är det värt!
Och det bästa är att jag ämntligen har hittat en ny bil,,jippi!
En Honda C-rv, precis en sån som jag letat efter.
Det är såååå skönt när någon ringer och vill boka rid eller träning eller att jag bara ska träffa någon på fika behöver jag inte säga, jag ska bara kolla att Kenneth har kommit hem så jag har bil! Utan jag kan när jag har tid toppen, det innebär att jag inte heller behöver ligga efter Kenneth att han ska komma hem, och det tycker han är så skööönt!
Det ända som är lite tråkigt är att min gamla Moldi är halt. Han är svullen och värmer i kotan, men med ett par dagars boxvila och en dos Finadyn ska vi få gammelman på benen igen, ty humöret är det inget fel på.
Ja, som ni hör händer det inte så mycket här på Lindsäter som inte brukar hända, Jag har Lektioner som vanligt igen, Träningshästar som vanligt igen, Fagra har fått en ryttare, Johanna som red hos mig i min ridskola för en herrans massa år sedan har tagit sig an henne, de är så söta tillsammans. Kul att ha dig i stallet igen, Johanna.
På lördag och söndag är det Eidfaxi KM, Jag ahar några tjejer med i år så jag håller alla tummarna för er ni är bäst, det vet ni och självklart kommer jag och tittar på er! kramar, nu ska jag gå och ha lektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons