tisdag 1 juni 2010

Hej hopp!
I morse var det riktigt kul, 3 gökar i olika väder streck som alla gal samtidigt, koko koko koko!!!!
Östergök är tröstergök; västergök är bästergök; och södergök är dödergök.
Undrar om norrgök som är sorgegök är en morgontrött en, för han var den enda som inte hoade runt 7 snåret!
Jag lärde mig härom dagen att göken och sparvhöken var lätt att ta fel på.
Försökte rida med en pizza i magen, gick det bra: nej, urdumt att ens försöka att rida när man är proppmätt, magen är stinn så man kan inte stabilisera mellan delen, och har man sen en häst som man måste hålla i bakifrån för kung och fosterland för att han inte ska gå i från en. Min gubbe provade Mosi före mig i dag och gösses vad fin han är, trevlig aktion och topplinje och naturligtvis menar jag hästen, men jag tycker ju att ryttaren är jättefin. Finare ögon än min gubbe har får man leta efter, och han red mycket bra i dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons