tisdag 15 april 2014

Hej hopp! God förmiddag! Lite blåsigt och kallt var det allt i morse när jag gick för att fodra hästarna. Men nu håller solen på att titta fram. Bra för oss att det kom regn i går kväll. Vi hade precis fått på kväve på åkrarna när himlen öppnade sig. Man ska ha tur i bland. Gräset gror i hagarna, i går morse när jag släppte ut hästarna , tog dom en liten tugga av det utlaggda höet, men ganska snart övergav dom det för att gå upp i hagen och börja beta grönt. Efter en hel vinters fodrande känns det jätteskönt att se, att sköta hästar vintertid tär på både kropp och skäl, och alla som sköter flertalet hästar varje dag vet hur skönt det är när gräset kommer i hagarna. Mina ridtimmar har varit ganska få, jag gjorde illa min axel för ett par månader sen, men nu känns det som att jag kan så smått börja att komma igång igen. Min gubbe rider Mosi, och Kina har börjat att rida sin Hrimnir igen. Det innebär att jag börjar att leta efter en ny kompis att träna tillsammans med, sto, hingst eller valack spel inte så stor roll, huvudsaken att jag gillar hästen. Spännande att se vilken filur jag fastnar för, Nu lite förmiddagsfika. Ha en underbar dag, det ska jag ha! kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons