onsdag 4 maj 2011

Hej hopp!
Det var ett tag sen jag skrev, men tiden har inte räckt till. Det är trots allt hästarna och gården som måste vara prio 1.
Dagarna bara flyger förbi, hästar som ska tränas, lektioner och kurser byter av varann,och det är väl så det ska vara:).
Sen har man föräldrar släkt och vänner, som man måste få lite tid till att umgås med, inte för att man måste utan för att man vill.
Just nu sitter jag och svär över maj vädret, både kyla och regn ev lite snö kan jag stå ut med, men all denna blåst när ska det sluta.
Vi brukar som tradition tända valborgs eld här på gården, men det frös inne i år pga blåsten. Vi kan elda upp den sen någon dag då det är ett bättre väder, men när slutar det att blåsa?
Grejer flyger runt i luften, att de hästar som har lite nerv i sig hellre vill stå inne förstår jag. Skönare för både dom och mig.
Det finns inget mer frustrerande än att se hästar springa runt och irra i hagarna.
(inte av lek och glädje förstås, utan av stress.)
Ett av mina projekt för nu är att köpa en fyrhjuling, men vad ska man ha? Tror nog att jag kanske har hittat min framtida maskin i kungsör.
Jag ska försöka få tag på dom senare i dag, men först lite em fika. Må så gott kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons